Att inte ha en egen röst

Hej Aliens.

 
För mig så är det här ett otroligt viktigt ämne, någonting som inte alla vet om men som man borde göra innan jag går på närmsta möbelaffär/textilaffär etc.
Nämligen dun.
 
När du går omkring i din dunjacka vet du då om att flera stycken stackars ankor har blivit plockade, ryckta, misshandlade, sondmatade och flådda levande - Allt för att du ska få kunna ha värme och se snygg ut i din jacka.
Likadant med din kudde där du lägger huvudet på natten, när du sveper om dig med ditt varma täcke fullt utav dun.
 
En utav mina förebilder på youtube - Kalel - är Vegan och har nyss gjort ett samarbete med PETA om just det här, jag vill egentligen inte varna för att det förekommer starka bilder då alla borde veta om detta, men dem bilderna som visas är inte de mest hemska heller, klarar du av att använda Dun ska du klara av att se hur det plockas.
 
 
 
Vill du veta mer om hur vi i Sverige går tillväga med våran industri?
Klicka in på Djurfabriken och ta del utav vad det är det du stoppar i dig och hur det görs.
 
 
Kram.











Kom ihåg mig?
Välkommen till mig! Här kommer jag skriva om saker som berör Smink, Spel, Veganism, Jobb etc etc. Kram!

HannaVic logotype